this is what makes us girls

Gammal disk har invaderat köket. Räkningar och gamla reklamblad kravlar omkring i soffan, på golvet och på bordet. Lampan är trasig. Sophinken överfull. Kläderna pryder golvet som en äkta persisk matta. Sängkläderna säkert smutsiga.
.
Utmattad i sängen. Beskådar eländet. Suckar. Smutset är en del av inredningen, en del av lägenheten. Efter såpass lång tid är det naturligt, en självklarhet. Rent är det där som man drömmer om. Det finns inte.
.
Disk och skräp blir smuts.
Stress och ångest blir till självdestruktivitet.
.
Vi biter ihop. Ger aldrig upp. Lär oss den hårda vägen. Presterar. Vinner. Vi kommer dö. Ingen kommer tacka oss för det vi gjort. För att vi biter ihop tills vi dör. Vi är högpresterande. Sviker aldrig. Vi ska börja bli egoistiska. Vi är hårt tränade nog. Dags för payback. We run the world girls!  Lana Del Rey – This Is What Makes Us Girls

Kommentarer
Postat av: ida

finns inga ursäkter som att jag övergivit bloglovin och glömt bort adressen vilket gör att jag inte varit här på alldeles för länge.
i vilket fall, åh vad jag älskar att läsa det du skriver.

Svar: åååh! själv har jag inte varit inne på hur länge som helst!
AMANDA

2012-08-31 @ 23:38:04
URL: http://mondaytuesday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0