mellan dig och mig

Skrivandet flödar inte, just nu nej. Det samlas koppar, glas och gamla tepåsar i hela mitt rum. Dammet syns alldeles för väl i morgonsolen. Papper, påsar och kläder trängs med mig i sängen. Från min favoritplats i sägen ser jag två fotografier; det ena på hunden. Det andra på mig och min bästa vän. Det var studenten i juni 2010. Direkt efter utspringet. Bilden är tagen mitt i ett ögonblick, när champagnen fortfarande sprudlade omkring i kroppen och någon annan avgångsklass sprang ut till ett rökmoln som syns i högra hörnet. Fotografiet fick jag inramat innan min resa till Schweiz i somras. I Australien var det med, nu står det återigen inramat.  Nu spelar det ingen roll att skrivandet inte flödar, den bilden säger mer än tusen ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0