vi bleknar bland lövens knalliga färger

Häromdagen såg jag gula löv sväva ner på marken, undrade om det verkligen var höst, redan. Idag tänkte jag att jag borde ha tagit med vantar.

Min utsikt från åkrar och ängar har bytts ut mot en närliggande parkering och en kyrkogård. Dumt och fult.

Bläddrade genom mina musiklistor och hittade musik som kommer tillbaka när de eviga sommarplågorna har spelats färdigt för sommaren.

Njuter om kvällarna för en fantastik tv-tablå. Biograferna kommer också att leverera under årets mer gråa månader.

Jackor, koftor och stickat fyller affärerna och sommarkläderna hänger på reastånden med ett antal röda prislappar på sig efter att blivit kvar rea efter rea.

För två år sedan satt jag med pluggångest. Prov som skulle pluggas på, inlämningar som skulle skrivas men som inte börjats på. Det kan vara det fina med alla höstar framöver, jag kommer inte ha pluggångest någon dag i veckan.





Kommentarer
Postat av: linnea

när det stod två år sedan så tänkte jag när vi gick i tvåan men för två år sedan gick vi i trean. det är så sjukt...

2011-08-29 @ 22:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0