did you clean the whole kitchen and drink all the wine?

Blir glad var gång jag ser att någon läst det jag skrivit trots att det ofta dröjer flera månader emellan (nu vet jag att det är tack vare bloglovin.)

De senaste nätterna har jag legat vaken, länge. Vänt på kudden, kollat klockan, bytt sovställning, utan att kunna somna i bra tid. Igår tog jag två glas rosé vin innan jag somnade, och ja, jag sov mycket bättre. Nu hade jag inte vinet som sömnmedel utan för att det var trevligt en måndag, men somnade bättre, det gjorde jag.

När jag inte kan sova brukar jag betrakta andras liv i mina tv-serier, oftast blir det the L-word. Ibland tror jag att jag har en given roll, att jag är delaktig. Ibland tittar jag bara utan att bry mig eller känna något, jag bara ser, jag känner inte.

Grattis till prinsessan Lilian som fyller år idag. Om jag tar ett glas vin idag så firar jag hennes födelsedag och somnar bättre. Två flugor i en smäll. Perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0