du med din dramatik och stesolid

Stesolid. Fluoxetin. Citalopram. Alltihop är antidepressiva mediciner. Stesolid är mer akut ångestdämpande, men ändå. Min vän kan mer namn på antidepressiva medel  än hon kan namnen på drinkarna på krogen. Min fluoxetin har trappats ner. Det är ett medvetet val. Lite motvilligt. Det är en trygghet att veta att svackan inte går alltför djupt ner. Jag skulle inte vilja kalla det ett beroende. Inte heller får jag en annorlunda personlighet. Det är bara ett hjälpmedel till att hålla sig på banan. Inte falla för djupt. Snart sjunger mina tabletter på sista versen. Jag ska bli av med dem. Det var vad min doktor sa till mig. Jag blev livrädd. Med mina erfarenheter av hur djupt jag kan falla vill jag inte riskera någonting. En tablett och vardagen är duglig. Men, hon har nog rätt. Det är snart dags att ge upp med livbojen. Mina krafter är tillräckliga för att jag ska kunna flyta själv. Utan dramatik.

Kommentarer
Postat av: klara

alltså, åh vad jag blir glad. egentligen vet jag inte mycket alls om det här och tiden innan, men att veta att vägen tillbaka inte är lika brant längre är så himla bra. kärlek och kram.

2010-10-15 @ 10:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0