toner av längtan

Alltså, det här måste vara världens finaste skivomslag. Jag kan inte sluta kolla. Ljuset, stranden, havet, männen, gitarren, filten, stolen, tuben, stenarna som bildar en ring för lägereldar och schackbrädet. Himlen är sval och palmen är så väldigt rätt, just där. Såhär en söndag kväll när jag borde läsa på min filosofihistoria men istället beslutar mig för att lyssna på Decleration of Dependence och finna lugnet genom att se på bilden känns livet så mycket enklare och mindre komplicerat. För egentligen, filosofi kommer jag inte behöva ha för att söka in senare och jag tvivlar på att jag blir lyckligare för att jag tvingar mig att läsa nu. Söndagen den 21 mars till ära drömmer jag mig bort till svala toner och gitarrer och med en bild så vacker att jag kan föreställa mig doften, höra vågen som slår in mot stranden och känns vinden som blåser till i håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0