låt mig komma närmre

Utan närmre kontakt med omvärlden en hel helg. I Borås, med pappa. Vi har ätit muffins i soffan tills det har krupit ut genom öronen, druckit hundra liter kaffe, hälsat på farfar, pratat om andra världskriget och sett på kort från indien. Våfflor och pannkakor är en fin lunch. Vi har pratat om drömmar, framtid och allt sådant mellan far och dotter. Hemma i mitt hus på landet har en av våra katter fått en unge, mamma döpte den till lilla prinsen. På samma stol i köket sitter jag, med musiken på för att känna mig mindre naken, och betraktar söndagsångesten, sneglandet i almanackan och samma hopplöshet som bara infinner sig i en för liten stad. En stad som är för liten. Mina drömmar är för stora, här.

Kommentarer
Postat av: Lovis

åh :')

2010-03-21 @ 21:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0