jag vet att jag måste glömma dig

Håkan Hellström. Kärlek är ett brev skickat tusen gånger. Upptäckt vad som väcker ilska, lagt fram bevis för vad som är sant, vad som är känslor. En ytterligare upptäckt; en timma varje vecka i en större stad med en behandlare ska bli en timma varannan vecka med en behandlare, det handlar om en avslutningsfas. Fan vad jag är rädd. Det kanske låter tragiskt, löjligt och patetiskt, men jag är rädd. Rädd för att tappa en person som har varit en trygghet sedan nästan ett år tillbaka. Rädd för att tappa den enda tryggheten jag har haft. Att jag har ignorerat att den här tiden skulle komma är normalt, säger dem. Jag säger att jag vet att livet inte är enkelt men är det så mycket begärt att få behålla en trygghet, en fast punkt? En sista upptäckt; jag är glad att jag skrattade igår.
Jose Gonzalez – Heartbeats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0