"ModeMadde"

Eller min Madde, som jag föredrar det är en av mina bästa vänner. Madde har jag känt utan tvekan nästan längst av alla. En vårdag, hon var nyinflyttad. Jag hade picknick på lekplatsen. Jag tror att hon fick några chips.
Redan då var hon speciell. Unik. Madde har alltid spelat i en klass för sig. Hon har sett barns elakhet. Känt på den.
Men, det är Madde som har kommit lite längre, lärt sig lite mer och det är det som har format henne till den hon är idag.
Maddes Mode blev hennes nya smeknamn, det var det som hon kopplades ihop med. Och ja, hennes blogg är läst av Marks Kommuns tonåringar. De har följt henne på Blogawards under fotograferingar. Hon har inte följt de någonstans. Hon går sin egna väg och skulle aldrig få för sig något annat. Jag har aldrig sett Madde välja sitt umgänge efter status, hon vet vilka hon kan lita på.
Ja, jag och Madde har haft våra perioder när vi inte har pratat alls, som längst under ungefär upp till ett halvår. Det var ingen av oss som tänkte svälja stoltheten. Tills vi båda fann varandra i helvetet i skolan vi peppade varandra, vi dränkte våra problemmagar och oändliga högar av skola i sarkasm. Vi övervann våra olikheter och hittade tillbaka till det som en gång gjorde att vi  skrattade, pratade hela nätter och kärleken till varandra. Ja, det är kärlek. Systerkärlek nästan. Madde är två år yngre än mig men känns väldigt ofta äldre än mina jämnåriga. Madde har varit med om erfarenheter som jag vet att hon inte skulle vilja göra igen eller önska någon annan men  hon skulle inte byta bort de heller.
Madde är en person som är fylld av kärlek. Hon är ambitiös och skulle kunna få vilken kille hon vill. Madde har det. Madde är min andra halva.
Du är min största kärlek! Tack för att jag får dela alla mina dagar med dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0