ljuva januari

Jag och min mamma pratade om våra julgardiner. Plötsligt slog det mig att, jag kommer inte att vara hemma på jul. Min syster gjorde nästa förfärande upptäckt "Amanda, du får ju inga julklappar". Ibland kan någonting som är så nära vara så långt bort. (Ett Håkan citat, eller strof kanske.) Efter gårdagen kan jag bestämma att jag inte tycker om techno. Alltså, nej det är inte jag. Jag hör hemma bland manliga indie-rockband. Ja, det är jag.
För ett år sedan så såg mitt liv helt annorlunda ut. Mest på ont. Jag skulle aldrig för mitt liv byta mina erfarenheter, det har delvis tagit mig dit jag är idag. För ett år sedan åt jag två skedar mat, sov all min lediga tid, satt på mina händer och drömde om mat. Jag vägde fyrtiosex kilo och hade blodsocker nivå på gränsen till att hamna i koma. Idag väger jag femtiofem kilo och äter för det mesta på automatik. I huvudet snurrar tankarna på mat, jämt. Det går snabbare och snabbare att få bort de, nu. Jag kan numera leva med tanken om att jag inte vet vad som ska hända efter döden, jag passar på att leva under tiden.

Kommentarer
Postat av: linnea

ville säga nåt bra.

kom inte på nåt bra att säga. alls.

fortsätt åt rätt håll!

2010-01-17 @ 16:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0