NU

Det här inlägget känns som mitt allra första. Det känns oerhört konstigt att skriva subjektivt och inte om mig själv som i tredje person.
Som bäst när jag höll på att gråta mig igenom ännu en natt av ett slags meningslöshet och av ett par raka ord från en person som står mig nära insåg jag att jag inte, på väldigt lång tid har känt hur det känns att må bra, på riktigt. Det var då, någon gång i helgen som jag verkligen bestämde mig för att nu ska jag tillbaka!
Att jag skulle använda bloggen som hjälp är för att:
  • jag får ur mig mina känslor på ett lättande sätt när jag skriver.
  • jag ska själv se hur jag börjar komma tillbaka och se ett resultat.
  • mina underbara i min närhet ska få vara del av mitt arbete och kunna ge respons för jag vet att det är ett säkert kort när jag vill nå framsteg.
  • jag vill se hur mina melankoliska texter kan ta ett steg tillbaka och lämna plats för allt som gör mig lycklig, levande och glad!
Hm. ja, mycket av det här har jag redan skrivit för hand. Det finns ingen anledning till att feg-starta. Här listar jag fem bra saker som jag har gjort idag:
  1. Jag har sprungit längre än vad jag trodde att jag skulle klara
  2. Jag har tagit mig tid att läsa en bok som ska vara färdigläst till ett seminarie på torsdag
  3. Jag ringde en vän som sa att hon alltid blir på så bra humör när jag ringer
  4. Jag har börjat med att göra allt vad jag kan för att bryta dåliga mönster och för att må bra!
  5. Jag lånade ut min Ipod till min lillasyster
Nu ska jag sova, inte gråtandes utan glad och lugn för jag är på väg tillbaka!

Kommentarer
Postat av: A.

Tack för att du ger mig detta förtroende. Att läsa. Jag lovar på heder och samvete att vårda det väl.



Glöm aldrig att du är värd all lycka. Du är värd att leva.

Jag är så glad att du verkar förstå det. Även om det ibland är en vetskap som är svår att hålla fast vid.



All min kärlek och lycka till på vägen,

din A.

2009-09-28 @ 00:02:07
Postat av: L

ÅH VAD JAG ÄLSKAR ATT LÄSA DET HÄR AMANDA

2009-09-29 @ 17:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0