flera förhoppningar och förändringar men en vilja

sista dagen av sommarlovet. punkt. I morgon lägger jag alla sommarlovsdagar bakom mig och sätter mig motvilligt i skolbänken. Tillsammans med en massa nya kurser, gamla prov och nya prov. Om jag hade kunnat lämna landet NU och kanske komma tillbaka om ett tag när jag vågar så hade jag gjort det. Jag har kommit på att, ja, det går inte. Jag har börjat att leva med tanken att jag inte kommer att komma iväg. Inte förrän juni 2010. Hösten och det sista skolåret skulle kunna bli början på något nytt. En önskan till att allting ska gå mycket bättre och att jag kommer lyckas, med något. Kanske inte allt, men något. 
När jag är som bäst inne i min bubbla och överdramatiseringar om mitt nya liv, drar verkligheten ner mig till mitt stökiga rum, min skolväska och en stökig garderob. Inuti gnager det att ingenting kommer bli annorlunda. 

Att skriva ner det som gnager inuti, ger mig lite perspektiv. 

Så.. jag tror att det är bäst att jag börjar att jobba på mina förhoppningar om en förändring. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0