nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig

Jag sitter på samma stol i köket. Det är bara jag som är uppe. I vardagsrummet står teven fortfarande på och lill-katten ligger utbrett i soffan.
Klockan börjar gå mot midnatt. Skype-kontot står alltid på. Vid den här tiden vet jag att min finaste vän brukar vara inloggad. Det surrande ljudet som kommer när någon loggar in. Det är hon. Det är Sara. Jag hinner precis nudda på call-knappen innan jag hör ett ringande ljud och en ruta syns att hon ringer. Innan ens ett hej skriker jag rakt ut hur irriterad jag är. Hon skrattar bara mest. Hon känner mig så väl. Vi skvallrar en stund. Rapporterar om vad som har hänt sen senast. För en kort stund känns det som vanligt. Avståndet känns inte lika långt längre. Tidsskillnaden märks inte av.
Sara pratar med sin nya införskaffade amerikanska brytning. Jag ler. Jag minns. Vi var i Borlänge. Uppe i Dalarna. Redan efter ett par dagar pratar hon med turister och lokalbefolkning på dalmål. Hon märker inte av det själv. Jag skrattar när hon förklarar vägen till campingplatsen. Sekunden senare ser jag henne bli ivägburen.
Vår nuvarande relation fungerar bra. Så länge jag kan minnas har jag nog alltid suttit uppe sent utan någon vettig anledning. Förut skrattade hon när jag alltid kom försent eller i bästa fall på pricken när lektionen började för att jag hade varit uppe för länge och vaknat för sent. Nu är min dygnsrytm perfekt för vår så kallade relation över internet.
Vi saknar varandra. Obeskrivligt mycket. Men. Avståndet och tiden kommer aldrig få oss att missunna den andres äventyr. Varken jag eller Sara skulle komma hem som lyckliga människor om våra resor blivit förkortade av pengabrist eller något annat tragiskt. Vi vet att vi kommer återförenas. Vi bara vet det. Därför gör avståndet och tiden ingen skillnad. Det spelar ingen roll.
Åh. Vad jag tycker om dig! Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du är helt enkelt för bra för mig hahah, saknar dig så men gillar våra skype samtal.älskar dig vännen min

2010-10-15 @ 14:24:45
Postat av: Hanna

Gud så fint skrivet, gillar speciellt "Avståndet och tiden kommer aldrig få oss att missunna den andres äventyr." för tycker att det är precis man ska tänka. ja den här kommentaren blev ganska märklig men ville bara säga att jag gillar hur du skriver och det du skiriver om.

2010-10-17 @ 21:45:58
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0