det är nu det är dags

Om jag inte minns fel så pratas det om fem veckor kvar tills det är student. Fem veckor. Det går inte att beskriva hur sjukt det är. Något som från början var en bittersweet känsla så kan jag nästan helt ärligt säga att det bara känns bra. Nedräkningen tills när jag har hela världen vid mina fötter har börjat. En smula overkligt och nästan lite bra för att vara sant.
Jämte mig står det en kaffekopp och en tekopp. Det är förmodligen bland de sista gångerna på väldigt länge som mina nätter kommer kantas av inlämningar i sista minuten, koppar av olika innehåll, en trötthet som inte går att beskriva med ord och behovet av en dusch. Fast jag inte riktigt vill erkänna det nu så tror jag att det är en del av det här som jag kommer sakna. Känslan efter en lång natt framför datorn när jag har somnat redan innan huvudet når kudden. Hur som helst, det är inte nu jag saknar det, men kanske om några år. Mitt liv hade inte klarat ett stort projektarbete till. Nu är det dags att se någonting annat än times new roman, anvisningar om fotnoter och äckliga kaffekoppar. Richard Ashcroft – Break The Night With Colour

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0