att välja

Idag är allting väldigt lättare sagt än gjort. Det känns väldigt absurt att jag sitter med gråten i halsen samtidigt som jag sneglar på boken Att välja glädje som ligger jämte mig. Det är motsägelsefullt och jobbigt. Det är sådana här dagar som jag önskar inte fanns. Sådana här dagar som jag förstår varför jag inte har orkat vara glad, när det inte finns så mycket att vara glad över.
Det är då, som jag är glad att jag har min vinnarinstinkt, jag ska inte förlora. Jag kommer inte förlora. Hade det varit en vanlig dag hade jag inte gjort något åt gråten i halsen, jag hade låtit den vara och den hade fyllt mitt hjärta med ett oändligt stort och kallt tomrum.
Nu, idag. När jag sitter på min stol i köket och dricker och kaffe ska jag (fast det känns som fan rent ut sagt) lista sex bra saker som jag är bra på
  1. även om det tar tid så erkänner jag alltid när jag har gjort fel
  2. jag är expert på svenska skådespelare
  3. jag är bra på att baka
  4. jag är bra på att äta mest tacos, är övertygad att jag skulle vinna en tacos-tävling
  5. jag kan nästan hela min buss tidtabell (måndag till fredags tabellen)
  6. jag kan duscha snabbt
Jag har aldrig trott att det här skulle bli enkelt. Därför tänker jag inte dölja det. Jag vet att dölja känslor ställer bara till det i längden, därför är jag ärlig. Det här skulle helt falla om jag skrev att allt var bra, när det inte är det. Det är detta som är meningen med det här, att jag ska se att jag klarar att resa mig när jag har ramlat.
DET ÄR SÅDANA HÄR DAGAR SOM JAG BARA INTE ORKAR FÖRSÖKA OCH BARA VILL SLÄNGA MIG I NÅGONS FAMNS SOM SÄGER ATT ALLTING KOMMER BLI BRA!!!
Ja, det kom rakt från hjärtat. Jag har läst någonstans att man inte ska somna osams med sig själv, därför vågar jag inte sluta skriva tills jag har lugnat ner mig och kan andas. Jag tycker väldigt mycket om Coldplays Fix you för att den är väldigt 'pure' jag är så insatt i det engelska språket att jag inte riktigt vet hur jag ska förklara, men ren och ärlig kanske? Den låten lyssnar jag på när jag ska resa mig upp, för att den slutar lyckligt utan att överdriva.
Du måste kunna älska dig själv för att älska andra. Det mesta ligger i det ja, jag har inte trott på det innan för ibland är det enklast att bestämma sina känslor.
Nu har jag skrivit på det här inlägget i säkert snart fyrtiofem minuter. Och ja, varav hälften har jag velat lägga mig under mitt täcke. Men jag har minskat mitt 'lägga-mig-under-täcket' beteendet från en hel dag, dagar till fyrtiofem minuter. Det om något är ett mirakel.
Jag kan kontrollera det här, jag känner ett lugn som jag inte har känt tidigare. JAG vet att jag kommer att fixa det här. Det är bara en fråga om tid. Jag är en definition av humörsvängning men jag vet om det, jag jobbar på det och jag ska kontrollera dem.
jag tycker att gula höstlöv är fint så nu ska jag gå ut och titta på dem. Det är en fin känsla.

Kommentarer
Postat av: L

coolt att "att välja glädje" ligger under en hög med kläder i mitt rum!! (inte så men iaf)

2009-09-29 @ 17:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0