till mig själv

det är dagar som idag när jag hatar att jag skriver. att jag får känslan av att alla som läser sitter och hånler. hånler av att jag är vilsen. och inte vet. vad jag vill. men jag vet vad jag vill. jag vet att jag samlar kraft mina bra dagar för att kunna tackla dagar som den här. jag vet också att i slutändan är det jag som vinner. hur mycket jag än kan spy på folk vars liv flyter på. en dag i mitt liv kommer jag ha nytta av mina erfarenheter. nytta av att aldrig veta om hur en dag ska bli. jag framställer mig inte som en anti-depressiv-medicin-ätande människa. nej.
de senaste dagarna har jag fått höra;
av a : Du är en sådan otroligt bra tjej. Du vet det, va?
av m : DU ÄR BÄST!
av e : du har alltid första parkett i mitt hjärta
av mig själv : a, att du nu står på egna ben. gör allt för att må bra igen. bryta en ond cirkel. du ger allt i skolan. finns alltid för dina vänner. du är älskad. du är bra. fan vilken helomvändning.

Kommentarer
Postat av: L

jag hånler inte.

allas liv är så himla olika.

det finns alltid så mkt under ytan. som ingen ser. som man inte kan föreställa sig.

du är så himla stark. fortsätt kämpa!

2009-10-17 @ 13:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0