mycket tänkvärt

Musiken som gör under

Vilsna tonårssjälar, som är besvikna och missförstådda. Hur många av er sätter på en låt, som bara är er och sörjer till? Harmoniska tonårssjälar, som är lyckliga och levande. Hur många av er sätter på en låt som bara är er och skrattar till?

Jag gör det. Jag tror att många av er gör det också.

   Musiken finns lätt tillgänglig nuförtiden. Överallt hör vi den. På gator, på radion, på teven, på datorn och i verkligheten. Musiken är tillgänglig, det betyder att vi kan ta den till oss på ett enkelt sätt, och låta musiken bli en del av oss.

 

Ni vet alla hur det känns att ha en riktigt dålig dag. Ni vet när ingenting vill fungera. När hela världen är emot er. Så kommer det alltid vara. Det kommer alltid att finnas dagar när ni bara vill dra täcket över huvudet. DÅ, just i det ögonblicket när ni håller i täcket, då ska musiken rädda er. Musiken ska vara som ett stöd under alla motgångar. Att identifiera sig med musik, eller en låt är en härlig känsla. Det är då som det finns någon som förstår en, som sätter ord på tvivlet. För att kunna resa sig upp efter en dålig dag, kräver mycket så varför inte få stöd av något som alltid kommer vara en del av dig?

 

Ni vet alla hur det känns att ha världens bästa dag. Ni vet när allting vill fungera. När solen skiner, det är helg och det svåra provet på svensk grammatik gick över förväntan! Det är de dagarna och de känslorna som ni måste ta vara på. Spara era känslor och tanker med hjälp av en låt. Er glada känsla tillsammans med världens bästa låt är ett fantastiskt sätt att bevara känslan på. Ni kommer minnas låten och känslan, för en lång tid framöver. Låten är perfekt att plocka fram den där dagen som ni helst inte vill finnas. Bevara alla bra dagar med en bra låt, alla underbara stunder. För låten kommer alltid att vara en del av dig.

 

Jag är allt annat än gammal och klok. Under mina tre år på gymnasiet har jag lyckats upptäcka en underbar upptäckt. Nämligen hur musiken hjälper mig upp när jag mår dåligt, förstärker och förlänger mina lyckliga stunder, hur musiken bara är min och jag kan leva i frid i min egna lilla värld.

Detta vill jag dela med mig av till er. Det är ingen hemlighet att unga mår allt sämre och jag vill göra vad jag kan för att förhindra det, innan det är för sent.

Snälla ni, glöm inte att ta hand om varandra!

 

Vilsna tonårssjälar, jag vill att ni ska må bra. Jag hoppas att ni har lyssnat på vad jag har berättat och finner en slags frid i att bara vara ett med musiken. Jag delar med mig av ett citat ’ jag skulle unna mig att drömma hundra mil genom Europa’ Lars Winnerbäck featuring. Miss Li, Om du lämnade mig nu.

Den strofen betyder för mig att det är aldrig för sent om att drömma. Någon gång kommer drömmen att slå in, det är bara en fråga om tid. 


Kommentarer
Postat av: linnea

bra

2009-09-03 @ 16:26:48
Postat av: gaia

åh, jag ska kolla upp låtarna vännen. musik är som du skrev, ett sätt att hantera känslor. den har hjälpt mig många gånger.

kärlek.

2009-09-28 @ 08:36:09
URL: http://gaiaetc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0