i ett iskallt IKEA-land

För en månad sen var utsikten vita stränder och blåa hav. En sådan där resekatalogsdröm. Solen sken från tidig morgon till sen kväll. Inga moln, bara en ordentligt blå himmel. Vi åkte till de stränder som vi ville och där kunde vi tillbringa en hel dag. Vågorna var höga och vattnet alltid klart. Idag är det ett sådant grå-och-trist-ta-mig-här-ifrån-väder. Snöovädret varade ett par timmar och jag beskådade det från mitt fönster och kände på några flingor när jag hämtade tidningen i morse. Nu är himlen fyra nyanser av grå. Insikten såhär i ett iskallt IKEA-land är någonstans att hur fint någonting än är, blir det vardag. Stränder betydde ingenting mer än sand och vatten för mig. Jag tror att jag är den enda i detta land som njuter när jag får gå ut med en tjock jacka och ett par vantar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0