genom eld

Igår hittade jag min lillasyster med en av mina band t-shirtar i soffan. Idag stack hon in sitt huvud och undrade om jag kunde fläta hennes hår. Igår skrattade jag åt min brors sarkastiska och underfundiga kommentarer. Idag låg vi i min säng och kollade på Youtube-klipp. Syster älskar rosa och vill leka, jämt. Jag älskar blått och umgicks helst med vuxna än barn. Bror är sportig och disciplinerad. Jag har inget bollsinne och är väldigt lat. Mina bästa vänner är storasystrar. Samtidigt kan jag inte umgås med storasyskon som tar sin roll på alldeles för stort allvar. Många gånger har jag tagit hand om mina syskon, som en mamma. Beskyddarinstinkten. Somliga dagar driver de mig till vansinne. Då vill jag bestämma över dem som storasystrar får göra. Då vill jag att de ska göra som jag säger. Storasyster bestämmer. Idag när jag flätade minstingens hår kom jag på mig själv om hur mycket jag gillade att just bli tillfrågad om jag kunde fläta. För henne är jag världsmästare i att fläta, hon ser inte att de är lite ojämna. För henne är jag världens bästa storasyster. Jag är världsmästare i att vilja vara bäst, helst på allt, men idag räcker det med att kunna glädja lillasyster med ett par ojämna flätor.

Kommentarer
Postat av: LINNEA

fint!

2011-03-30 @ 11:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0