kallt kaffe

Luften är varm och solen skiner. Det är eftermiddagsrusning, vägarbeten och frustrerade människor som springer fram längs Bankverein och Aeschenplatz. En kaffe i den ena handen och en barnvagn i den andra börjar jag bli van. En sandwich från Sutter's ligger lite ihoptryckt någonstans och ska bli mellanmål. Tvåhundrafyrtio milliliter vatten och en dosa mjölkpulver. Skaka. Svetten rinner i pannan. Kaffet börjar bli kallt. Ungen dricker inte vällingen. Skriker och gör en avvisande gest. Barnmatsburk med frukt och müsli. Nej, inte det heller. Barnmatsburken med frukt och müsli klär fint ihop med min svarta tröja. Tycker ungen. Jag håller inte med. Har aldrig varit en modemedveten person. På spårvagnen är det trångt. Hatet när ännu en barnvagn ska ta plats syns lång väg. Väl ute på min hållplats suckar jag trött när jag svänger förbi hörnet av Coop. Snart är klockan sex och luften är mindre varm och lättare, bakom tunna moln skymtar jag solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0