inget sista samtal

Vinden som viner och som gör att mitt hår flyger fram i ansiktet och klibbar fast på läpparna är envis. Som den är på hösten. Bakom en skateboardramp sitter tre av fyra killar och lyssnar på rap, skulle kunna vara eminem. Det är i alla fall så långt mina kunskaper om rap artister sträcker sig. Till dessa toner röker de vattenpipa. Jag tror de är ungefär fjorton år. Den fjärde försöker febrilt uppnå det där tricket på skateboarden men som inte vill lyckas. Hur mycket han än försöker. På min hemfärd på spårvagnen lyssnade jag på Johnossi. Försökte glömma och radera det där. Det svävar runt i kroppen och vill inte riktigt försvinna. Hur mycket jag än försöker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0