du faller handlöst framför mig på din väg mot okända land

Just nu. I köket. Är de gröna köksluckorna min stora kärlek. Tillsammans med träden utanför. Löven som skiftar färg. Mitt rum. Är fyllt av kärlek (och kläder.) Blåsten skakar av sig alla färglada blad och istället ligger de som en matta på asfalten i en rad jordnära färger.
Tre veckor i detta land. Innan mitt äventyr. Det ska liksom njutas av varenda ögonblick. Göra matte-läxan med lillasyster. Kolla på film med lillebror. Berätta för mamma att jag älskar henne. Dansa med världens finaste vänner. Bara vara. Med alla som jag älskar.
Min hund. Mitt bevis på att jag är en överlevare. Ett halvår i Australien kommer inte vara någon match. Jag har redan gjort den jobbigaste resan i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0