Mando Diao

Gustaf Norén. Björn Dixgård. Carl-Johan "CJ" Fogelklou. Samuel Giers. Mats Björke.
Det är männen som visade mitt hjärta vad musik är. Min första konsert var våren 2008, Lisebergshallen, Göteborg tillsammans med Sara (Hon som introducerade mig för Mando Diao. Vi som idag gör ett projektarbete om brittisk musikhistoria. Jag tror att Mando Diao förde oss samman). Jag tror att det var någon gång i mars. Jag var inte så inlyssnad och ingen van konsertbesökare. Jag tror att det var där jag blev frälst, i musiken. Sommarlovet samma år blev min första festival med ännu mer musik, ännu mer konserter och mitt liv började nu att fyllas med musik, jag tror att jag började att andas musik.
På tal om brittisk musikhistoria, missa inte Mandos tolkning på Hard Day's Night med The Beatles.
Man brukar prata om den första kärleken. För mig är det Mando Diao. Det var de som gjorde mig svag för manliga indierockband.
Under den senare tiden har jag låtit min första kärlek vara som en del av mitt hjärta. Idag, nu har jag väckt den delen till liv. Jag peppar Mando Diao, jag ska peppa er. Jag länkar en låtlista till mina favoriter.
I sommar spelar Mando Diao sin enda festivalspelning på Peace & Love festivalen och jag ska vara där, jag ska se deras enda sommarspelning. I höst kommer jag att åka iväg och jag vet inte hur länge. Det är otroligt viktigt för mig att ha med mig mina största kärlekar som minnen.
Det kommer aldrig spela någon roll vad jag kommer lyssna på för musik, Mando Diao kommer alltid att vara min första kärlek, som visade mig vad musik är. I'm old but I need you as much as yesterday.

Mando Diao


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad fint beskrivet, det du skriver om din första kärlek och att det bandet/artisten alltid kommer ha en speciell plats i ditt hjärta är så sant. Och bara att du har som användarnamn på spotify songforaberdeen gör det hela lite finare, för det är min absoluta favorit låt med mando.

2010-02-24 @ 15:29:37
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0