som jag älskar dig!

En dag som denna vill jag befinna mig på en annan plats. Så innerligt. Hoppandes, dansandes och kännandes i hela kroppen musiken som sprider sig, kroppen som dansar med en blick på min vän, ett leende och sjungandes en mening på en låt som får oss att förstå, vi älskar musiken och varandra.
Kanske är det därför som livet är långt, förhoppningsvis flera år. Detta året kommer aldrig igen, det är alldeles sant och ett faktum. Men, att återskapa detta ögonblick kan jag göra nästa år och näst nästa , om jag vill. Det är ju faktiskt jag som bestämmer vad jag vill göra med mitt liv.
I denna speciella skrivande stund tänker jag på min Sara som är i New York. Vi har redan upplevt musikens underbara lyckorus för ett par veckor sedan. För oss dröjer det ett år eller två innan vi kommer kunna dansa tillsammans, le och sjunga med. Precis då - bara vi. Det som behövdes för att göra tomrummet och tiden till en plats att minnas och tänka tillbaka på. Fotografiet står nära och det gör våra minnen också.

Kommentarer
Postat av: ida

men åh så här känner jag med. att få se håkan i morn med syster hade nästan varit värt att dö för.

2010-08-14 @ 00:57:05
URL: http://svfl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0