när klockan har blivit lite för mycket

Klockan är fyra och det har redan börjat bli mörkt ute. En snabb promenad mitt i när alla människor har slutat sina jobb. En och en annan väntar på bussen. Några sitter insjukna i sina tankar. Några delar sin onsdageftermiddag med någon. En springer med flera kassar och försöker hinna med allting innan det är försent. En annan släpar fötterna efter sig och vill få tiden att gå. Mörkret kryper närmare inpå och har nästan fastnat på insidan av jackan. Ett lyckorus går genom kroppen när jag tänker tillbaka på min tisdagkväll när jag har abstinens efter dig! Är jag galen dyker upp på datorskärmen. Nej, ingen är galen. Det finns däremot någon som känner sig lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0